מוצאים עסקים בפייסבוק - הילה ג.

התרגלנו כבר לשאוב מידע בפייסבוק: זה קל, מהיר, זמין – אבל לא מושלם. שורת החיפוש של פייסבוק מבוססת על מנוע החיפוש של bing, חיפוש זה אינו מאפשר למצוא תוצאות דוגמת "צלם בתל אביב" או "קוסמטיקאית באילת". מיזם חדשני ובלעדי, "איזי אנד ביזי", ממלא את החסר הזה. זהו מנוע חיפוש ראשון מסוגו לדפים עסקיים בפייסבוק. 
 היוזמה לפיתוח מנוע העסקים היא של שלושה צעירים שאיתרו את הצורך: הילה גרינפלד, חן כהנא וניר איאש. הם מתארים את עצמם כ"חבר'ה צעירים, מלאי מוטיבציה וחשיבה עסקיתעוגןוהמוטיבציה העסקית היא שהביאה אותם למיזם.
 בעלי עסק, המצטרפים למאגר (שכולל כבר 4000 עסקים) בוחרים תחת אילו סיווגים ואזורים להתפרסם. כך יכול הלקוח הפוטנציאלי לאתר את נותן השירות המבוקש. המאגר מציג ישירות את הקישור לדף העסקי ובכך תורם לחשיפה, לקידום ולפרסום של העסק.
היתרון למינוף העסק דרך הדף העסקי טמון בערך המוסף של הרשת החברתית: כשאתה נכנס לדף עסקי אתה יכול לראות מי מחבריך אוהב את העסק/ נותן השירות, מי המליץ עליו, אילו טיפים יש לו בדף.  הדף מתעדכן באופן שוטף בקלות יתרה ומכיל במקרים רבים הטבות רבות לגולשים. כך, למעשה, מרוויח הלקוח המחפש דרך הדף: גם מידע זמין עם חוות דעת עליו וגם הטבות. האפליקציה של "איזי אנד ביזי" נמצאת בתוך הפייסבוק, ומאפשרת לגולש להישאר ולהתנהל בעיסוקיו החברתיים ברשת החברתית, בזמן חיפוש איש המקצוע. היתרונות הללו מושכים יותר ויתר לקוחות פוטנציאליים.
לקוחות, המחפשים נותני שירותים, ממלאים טופס קצר אודות השירות/המוצר המבוקש. לאחר שליחת הטופס, בעלי העסק הרלוונטי מקבלים לתיבת המייל שלהם את פניית הלקוח. זהו שירות חינמי. בצד מסלול הפרסום החינמי, קיימים מסלולים נוספים, במחירים ידידותיים של חשיפה.
 
"
במנוע החיפוש שלנו מינפנו עוד יותר את הממד החברתי, ישנו כפתור, המאפשר לשתף את כל החברים שלך בלחיצת כפתור יחידה וכך הדף נחשף למאות ואלפי גולשים בלחיצת כפתור אחת.
ישנה אפשרות לצרף סרטון תדמית על העסק וכן להוסיף דירוגים והמלצות, וליצור חוויה חברתית מושלמת", אומרת הילה גרינפלד.
 
מנוע החיפוש העסקי הזה עוד לא בן שנה, וכבר מביא תגובות נלהבות של גולשים, הנהנים מחוויית מציאת נותני שירות באמצעותו וגם מבעלי עסקים, שבעקבות הפרסום זכו לחשיפה גדולה מאד של העסק. "כינו אותנו כבר לא פעם 'דפי זהב החדשים של פייסבוק' או 'הגוגל של פייסבוק'", אומרת גרינפלד.
 
מייסדי איזי אנד ביזי מציינים עוד כי לאחר הקמת מנוע החיפוש, עלו צרכים של בעלי עסקים ולפיכך הם הרחיבו את הפעילות ומאפשרים מגוון שירותים משלימים לפרסום: הקמת דף עסקי מעוצב, ליווי ותחזוקה של הדף העסקי, קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל ועוד. את השירותים הללו מלווים בעלי מקצוע כמו מעצב גרפי, קופירייטר, מתכנת ואחרים.